HOLA KOMPISAR!!!
 
Jag vet, det var femhundrasjuttiotvå år sedan sist (eller tre iallafall). Tre år gör mycket med en människa, och väldigt mycket med en läsarskara.
De flesta som läser det här har förmodligen aldrig läst Ravekommissionen tidigare. Så gott som alla mina nära vänner har bekänt att de är fullkomligt ointresserade av att läsa mina bloggar, och jag har ju hunnit få en hel drös nya kompisar sedan sommaren 2015, så jag känner att det är rätt rimligt att jag introducerar er till bloggen.
 
Ravekommissionen grundades i april 2014, när jag var i slutet av gymnasiet. Den terminen hände det väldigt mycket jobbigt i mitt liv, och när livet blir obegripligt på olika sätt så har jag bara ett vapen att använda i självförsvar: jag skriver. Jag skriver högt, jag skriver lågt, jag skriver prosa, jag skriver poesi, jag skriver krönikor och noveller och essäer och haikus.
Och blogg.
 
Ravekommissionen är min oas, en plats byggd på lika delar självdistans och pretentioner. Här inne är det jag som skapar verkligheten, mina regler gäller, det är jag som definierar vad som är coolt och vad som är töntigt. Här får jag hänfalla mig åt det dramatiska och ironisera bäst jag vill över mina svagheter. Ravekommissionen är mitt universum och hit får ni komma på mina villkor. Som en person som alltid varit både extremt självsäker och osäker (på gränsen till socialt fobisk) så behövde jag den här platsen, och nu behöver jag den igen.
 
Men mest behöver jag den för att jag är så HIMLA rolig och alla mina briljanta tankar bör dokumenteras. ;D
 
Återkommer snarast med en presentation av mig också. För här är det ändå jag som definierar mig själv.
 
PUSS Å HEJ

Kommentera

Publiceras ej