Förra året var jag otroligt vilsen. I år pallar jag inte vara lika lost, eftersom det tär på ens själ och identitetskänsla något otroligt. Därför tänkte jag göra en egen lista med mål! Det är inte direkt nyårslöften, eftersom jag inte kan lova att jag kommer försöka leva efter det, mer nyårsförhoppningar. Plus lite pepp (och lite var-snäll-mot-dig-själv-för-en-gångs-skull-Mikkiz) så klart!
 
1 - Sluta ge en massa komplimanger till folk som inte komplimerar tillbaka. Let's get this straight: jag älskar att berätta för folk att jag tycker om dem. Brukade tänka att sådant inte kunde göras för ofta etcetc, men så insåg jag att shit, de personerna jag oftast kärleksförklarar ger inte samma sak tillbaka? I mitt huvud finns tre tänkbara anledningar till att mina komplimanger sällan följs av ett "men du då gmn <3". 1 - Jag är ej värd komplimanger (den gick bort direkt), 2 - Folk tycker inte om att få komplimanger eller 3 - Folk är så vana vid mina komplimanger att de inte tar åt sig längre. Eftersom det kan tänkas vara alternativ numero dos så tänker jag försöka dra ner på komplimangerna, för allt jag vet kanske mina vänner bara följer gyllene regeln.
 
2 - Nästa gång någon gör mig riktigt jävla superledsen ska jag inte nicka och le för att sedan ta ut det på människor i min omgivning/mitt skafferi/mitt självförtroende eller skriva exakt allt jag känner i ren affekt. Istället ska jag, hövligt och känslokallt, säga något i stil med "Ursäkta, det du just sa sårade mig. Jag tänker inte prata med dig innan mitt humör lugnat sig en aning, eftersom jag trots allt värderar vår vänskap och inte vill se den gå i spillror när jag försöker göra dig lika ledsen som du gjorde mig." Woho, det där var en bra sammanfattning! Ska hädanefter alltid ha den på urklipp!
Glee
 
3 - Lära mig att prioritera rätt. Är det verkligen så himla viktigt att googla "hur slutar Frozen" när det är trettio minuter kvar av filmen? Behöver jag äta ute varje vecka, trots grava ekonomiska konsekvenser? Kan det kanske vara en bra idé att inte dricka en liter Pepsi Max innan läggdags? "Problem med impulshantering" och "relevanta prioriteringar" är två meningar som inte direkt hör ihop, men i år skulle jag verkligen behöva lära mig att hantera det förstnämnda i förmån för det senare. 
 
4 - Stå på mig. Pga tidigare livserfarenheter har jag en skev idé om att mina vänner inte kommer att acceptera mig ifall jag inte håller med dem (kanske "Cons of being a mobboffer" men jag vet inte riktigt vad som skulle kunna vara fördelar med det). Avslöjar sällan mina åsikter om exempelvis populärkultur eller mat eftersom jag har sån ångest över att mina vänner kommer att förskjuta mig så fort som de får veta att jag aldrig ens övervägt att se Nyckeln till frihet/tycker att matlagning är det tråkigaste som finns. Å andra sidan har jag vänner som bråkar med varandra och som ändå tycker om varandra, så rent logiskt är jag medveten om att det går att fungera tillsammans även om en inte tycker likadant om saker. (OCH de av mina vänner som läser detta: när jag berättar att jag tycker om något, kan ni sluta döma ut det med "det bandet suger ju" och dylikt? En kort mening för dig, ett extremt bakslag för mig.)
 
Nu ska jag sova och njuta av det ljuva livet (som enbart existerar i mina drömmar)! Vill även sända en extra kram till alla som sagt att de tycker om min blogg den senaste månaden. Eftersom min blogg är lika ostrukturerad som jag själv så väljer jag att ta det som att ni tycker om mig!

2 kommentarer

MR Bödker

07 Jan 2015 09:08

Då tar du det helt rätt! !!!!!!!!!!!!!! 1! (Insert pusheen)

Svar: Du är en pusheen :S
Mikaela Gunnarsson

Bea

07 Jan 2015 12:43

Din blogg är faktiskt helt fantastisk och även den enda jag orkar följa. Skön pepp och igenkänningsfaktor. Du är toppen, kramkram!!! <3

Svar: Men DU är toppen!!! Gosebumsy <3
Mikaela Gunnarsson

Kommentera

Publiceras ej