Höstens absoluta favoritband har varit Solen, som gör någon form av deppig Kentpop på det bästa sättet. Som väl är för mig släppte de en skiva i oktober! Inte en dag har gått utan att jag lyssnat sedan dess. Tänkte tipsa er om dem och ge små sammanfattningar av låtarna.
 
Kom kom kom - Självklar radiohit, trots deppig låt. Något att åka buss till. Bästa citat: Den inledande meningen "Instabil, stabil, labil"
Estelle - En vän utnämnde den till "BÄST", och ja, den är sjukt bra. Konstig men fin text. Kedjeröksmusik. Bästa citat: "Tårar väger mindre än du tror"
Glöm bort mig nu - Sån där musik en lyssnar på när en aldrig mer vill lämna sin säng. Lite melodramatisk, som en är när en mår dåligt. Bästa citat: "Du är kulan i mitt bröst och minnet förgiftar hjärtat"
Till dom som bryr sig - Den får mig att vilja kramas. Refrängen sätter en perfekt hopplöshetskänsla. Bästa citat: "Låt mig växa upp i verklighet, folk kommer dö men vad gör väl det?"
Kedjan - Min klara favorit, tror jag. En sån låt en sjunger med sina vänner medan en begrundar livet. Bästa citat: "Låt mig vara fri en stund, jag älskar min misär"
Låt mig gå - Lite tyngre än de tidigare låtarna. Känns i bröstkorgen. Den gör en opepp på livet. Bästa citat: "Jag fryser nästan varje natt, men inte för att det är kallt"
Förlorare - Också väldigt mycket hitkänsla. Beskriver depression på ett bra sätt. Bästa citat: "När vi ses är allting slut, om vi ses"
Snälla svara - En relationslåt. Ungefär som den här texten känns det att leva som emotionellt instabil. Bästa citat: "Sen såg du mitt sår och jag såg dina blickar"
Solguden - Den här låten har en sån jävla woweffekt. Skulle kunna låsa in mig och lyssna för alltid. Bästa citat: "Ljuset, jag ser dig, jag vet vem du är" 
Genomskinlig - En duett. Lite konstigt och väldigt mycket Kentkänsla, men på ett bra sätt. Ännu en relationslåt. Bästa citat: "Led mig i hjärtats djupa skåror, där vi kan glömma bort varandra"
 
 
 
Nu är det bara att lyssna och njuta!
 

Kommentera

Publiceras ej