I kväll har jag pratat i timtal med min vän Elin Berggren (!!!!). Den sjuttonde juni åkte hon till London för att bo där ett tag, vilket resulterat i att vi inte träffats på fem månader - vilket i sin tur är den längsta period vi varit isär sedan vi blev vänner när vi började gymnasiet. Jag skulle ha åkt dit i somras, men då var priserna skyhöga så vi sköt upp det på obestämd framtid, och sedan skaffade hon ett jobb och... well, det blev liksom aldrig av, vilket känns väldigt tråkigt eftersom Elin är en av mina favoritmänniskor.
 
Anledningar till att Elin borde vara en av era favoritmänniskor också:
- Hon är superrolig, utan att vara en s.k. performanceartist som VILL locka skratt.
- Hennes analytiska förmåga gör henne till en bättre terapeut än typ alla kuratorer/psykologer jag någonsin mött.
- Hon har verkligen helt annorlunda åsikter än vad jag har.
- Vi tänker oftast ganska olika också.
- Vi gillar och ogillar samma lärare, vilket tyder på SÄRDELES BRA OMDÖME OCH SMAK.
- Hon är grym på att lyssna, men det innebär inte att hon är mindre grym på att förmedla sina egna tankar i både text och tal.
- Hennes pepp och fina ord gör mig väldigt varm i hjärtat.
 
Så aaah, behöver ni en sådan här människa i era liv så kanske Elin erbjuder den vänskap ni längtat efter, och vet ni det bästa? Ni kommer inte ens behöva pendla till London för att få träffa henne, för om mindre än en månad är hon i Sverige igen! Vi är obehagligt taggade och beter oss lite som två fjortonåriga tjejer där den ena varit i Thailand över jullovet. Men skit samma, en ska vara uppriktig med sina känslor och mina känslor är att jag ser fram emot hennes återkomst till schlätta.
Jag har till och med försökt komma på lite spännande aktiviteter vi kan göra när hon är på svensk mark igen. Hittills har jag bara kommit på två aktiviteter: dricka-öl-skola (eftersom Elin lärt sig att dricka öl under sin Londonvistelse) och klassåterträff. Har någon ett annat bra förslag så kan hen kommentera/skriva i Facebookchatten/twittra sin idé under hashtaggen #elintillschlätta. Ser fram emot absurda kommentarer i stil med "börja hänga i ett stall" eller "åk till Ullared tillsammans".
 
 
Den här bilden, som vår klasskompis Louise fotade, föreställer oss på vår Londontripp när vi gick i trean. Jag ser sliten ut och poserar oseriöst, medan Elin ler som Mona-Lisa och ser så där fantastiskt änglalik ut. Det sammanfattar nog våra personligheter ganska bra.
(Och ja, Elin och Louise, om någon av er vill få ner bilden så säg till! Förstår alla som inte vill bli sammankopplade med min shady business som tristessbloggerska)

Kommentera

Publiceras ej