Platsen vars namn gör ont att höra.
Alingsås.
Jag skolkade från idrotten för att få en halvtimme extra med dig. Novemberkyla, jag har för mig att det snöade, men vi struntade i det för din hand var varmare och större än min och vi kunde inte sluta kyssas. Vi tänkte samma saker och du var den finaste jag sett.
Sedan kom jag hem och lyssnade på Anton Kristianssons senaste singel. Slöt ögonen och mumlade "så länge högern borde skjutas är jag alltid din".
Tre månader senare gick allt åt helvete.
(jag minns fortfarande din födelsedag, ögonfärg och hur lycklig jag var)
 
 
Har duk tänkt att livet, allting, hela världen är så vacker?
Där i mitten av en kyss som får dig att sväva över marken
Bara slungar dig ur vardagen som släpar dig i backen
Jag känner smaken av din tunga när jag andas in
För dina kalla händer djupt under mitt varma skinn
Så länge rymden är oändlig är jag alltid din, din

1 kommentarer

Ida

01 Jul 2014 00:11

Jag och min bästis Isabelle hade ett hemligt språk när vi var små. Alingsås betydde egentligen "vill du bada i sås?". Men ingen fattade att det var en fråga när en sa det.

Kommentera

Publiceras ej