Jag hade tänkt vara en av de där personerna som bjuder på ordentliga årsresuméer, men att göra saker som planerat är uppenbarligen inte riktigt min grej. Vi kan lika gärna utnämna mig till drottningen av att fylla i listor på internet, för det känns onekligen sant.
 
1. Vad är det allra bästa som hänt det här året? Sådana här frågor är supersvåra att svara på, men förmodligen är det allra bästa att jag träffat så många fina personer!
2. Vad är det värsta som hänt det här året? En lång kedja av händelser som skedde februari-mars.
3. Vad är det roligaste du gjort det här året? Allt häng med min klass har varit otroligt roligt. (Bilden är från Bex och Cornelis födelsedagsfirande)
 
4. Vad är det pinsammaste du gjort det här året? Spårade ur lite där på hundradagars, och helgen innan påsk. I övrigt har jag varit ovanligt icke-pinsam.
5. Vad är ditt bästa minne från det här året? Basshunter på Emmaboda, det blev en så himla fin kväll trots att det var tråkigt att Emmaboda snart skulle vara slut. Jag hade egentligen ont i ryggen och vi var ganska opepp på att se honom från början men det ordnade sig till det bästa!
6. Vilken är den bästa låten det här året? Min mest spelade låt på Spotify är No Mercy med Makthaverskan (som ni säkert hört talas om ca 1000 gånger ifall ni följer den här bloggen). Lite themesongs för mitt år är Ful och tråkig tjej, Kom kom komUppsala, Vi är kvar här och Haffa Guzz. Har en grej för svenska låtar, som synes.
 
7. Vad är ditt bästa köp det här året? Ärligt talat, mina fritidskort. Utan dem hade jag inte haft något att göra alls, med dem har jag kunnat träffa alla människor i trakterna som jag saknat!
8. Vilken var den bästa årstiden det här året? Sommaren. Mest försommaren dvs. maj.
9. Har du gjort nånting ovanligt det här året till skillnad från tidigare? "Ovanligt" för vem då? Jag har druckit ovanligt mycket alkohol för att vara jag, jag var på Emmaboda för första gången, åkte till London för första gången på fyra år och gick runt och var helt ickekär under nästan ett års tid. Har hållit mig till samma blogg i nio månader också, det är grymt!
 
10. Har du varit kär det här året? Ja, jo, ja.
11. Har du rest utomlands det här året? Ja, var ju i London!
12. Finns det nånting du ångrar som du gjort det här året? Ja, det kan väl hända... Ganska mycket handlar om att jag inte satsade så mycket på skolan som jag borde ha gjort. Och att jag misslyckats så fatalt med att sluta röka, det känns lite surt ärligt talat. Plus att jag la så mycket tid på, och hade så mycket ångest över, det faktum att en idiot övergav mig.
 
13. Finns det nånting du skulle vilja göra om det här året? Skulle ha velat köra slutproduktionen igen, och velat åka till London med klassen igen. Och Emmaboda! Önskar att jag hade tagit tillvara på allt vi gjorde tillsammans med klassen lite bättre.
14. Har du genomgått nån kroppslig förändring det här året? Jag har ju färgat håret och klippt mig några gånger! Och åldrats så klart, det slutar en ju aldrig med.
15. Är det nån i din närhet som har dött det här året? Ja.
 
16. Har du under det här året varit på...
en kyrkogård? - ja
ett dop?- nej
ett bröllop? - nej
semester? - ja
en färja? - nej
en begravning? - ja
en fest? - ja
en brottsplats? - nej
sjukhuset? - ja
en konsert? - ja
¤ ett barnkalas? - ja
¤ en dejt? - ja
¤ ett grillkalas? - ja
¤ ett muséum? - ja
17. Har du under det här året träffat nya människor ? Ja! Ganska många som jag gillar väldigt mycket.
18. Vilken är den största förändringen det här året ? Jag lärde känna Lullu! Och så tog jag ju studenten med all den kris det innebär.
 
19. Har du förlorat nån kompis under det här året? Ja. Dramatiskt som vanligt. Är mest imponerad över att jag lyckats behålla så många av mina vänner trots min knasiga läggning.
20. Hur tycker du det här året har varit? Lite som en berg- och dalbana. Utan bälten.

1 kommentarer

Emma

02 Jan 2015 20:57

en av dina största bedrifter är helt klart att du hållt dig till samma blogg så pass länge och därmed underlättat mitt liv, puss

Svar: hahaha VARSÅGOD <3 du är värd ansträngningen!
Mikaela Gunnarsson

Kommentera

Publiceras ej