Här har ni tre av de egobilder som jag gillar mest!
 
Från en myskväll hos Linda på vårterminen i ettan. Gillar bilden mest för att den är konstig och jag har alltid tyckt att den känns lite som en Crystal Castles-låt, typ Magic Spells.
 
Det här är typ en av mina favoritbilder av mig själv. Jag var sjutton, skitsöt och somrig. Hade en crush på en kille jag var tillsammans med, lyckligt ovetande om att jag snart skulle drabbas av Riktig, Smärtsam Kärlek. Om den här bilden vore en låt vore den Paris med Kate Nash.
 
Det är inte bara att den här bilden togs efter en fantastisk kväll. Eller att jag älskar fotografen. Eller att katten ser asmäktig ut medan jag mest ser superkär ut. Eller att mitt hår ser bra ut. Nä, bilden sammanfattar min sommar bra. Vore den en låt vore den Teenage Angst med Placebo.
 
Kanske borde jag göra en uppföljare på den här, som kan heta "Mikkiz tar selfies med katter", då jag misstänker att det skulle kunna bli en följetong. Typ "veckans kattbild", ett avsnitt som var omåttligt populärt på den tiden då min emocoreblogg var stor.

1 kommentarer

Linnea

27 Dec 2014 18:11

Åh KATTBILDEN ÄR TYP DET BÄSTA JAG SETT

Svar: ALLTSÅ med risk för att låta självcentrerad, jag gillar den också!!!
Mikaela Gunnarsson

Kommentera

Publiceras ej