Vi minns alla mitt inlägg om Snälla Killar™, eller hur? Mitt hat blossade nyss upp på nytt (vilket sker ca en gång i veckan), så jag tänkte lista fem saker jag hatar när de gör.
 
1. Kallar en "gumman" och "bae" utan att vi ens känner varandra.
Snälla, se till att vår relation är ömsesidig innan du försöker vinna mitt hjärta med ~*gUlLiGhEt*~ för asså, det kommer inte funka.
 
2. Dissar min smak.
Jag kunde väl inte bry mig mindre om att du hatar lightläsk eller tycker att veganbejkon verkar svinäckligt? Jag kommer INTE be dig att smaka. Detsamma gäller mina favoritband och min Furby-magtröja.
 
3. Ger ovälkomna utseendetips.
Frågar jag "borde jag färga grönt eller svart hår?" så ber jag om din åsikt. Säger jag "jag funderar på att bli brunhårig" så ber jag inte om den. Simple as that.
 
4. Uttrycker sig antifeministiskt och blir sura om en påpekar det.
Snälla. Jag ber dig bara att backa och be om ursäkt, hur svårt kan det vara? Och ja, jag gillar att vara PK.
 
5. Tar all plats i de offentliga rummen.
Låt mig sjunga även om du sjunger bättre, låt mig prata även om din röst hörs mer, låt mig tänka själv utan att avbryta. Du behöver inte synas/höras/märkas mest hela tiden.

Kommentera

Publiceras ej