I år är första året sedan 2009 som jag varit utan en romantisk tvåsamhetsrelation! Och vet ni: DET HAR VARIT SÅ JÄVLA NICE! Aldrig har jag lärt mig så mycket om mig själv som under det här året, och framför allt, jag har plötsligt stenkoll på hur jag vill att min eventuella framtida sådana relation ska vara.
Tänkte lista lite saker jag lärt mig. Jag har, som sagt, ett mönster av ganska dåliga relationer bakom mig, så det är inte säkert att det stämmer in på någon annan... men någon punkt kanske någon kan relatera till!
 
LÄRDOMAR FRÅN ETT ÅR UTAN S.K. "FÖRHÅLLANDE"
 
1. Vänner är det bästa som finns.
Friends Forever
 
2. Det är svårt att dissa folk som gillar en som mer än vän, men ibland behövs det.
stop
 
3. Att selfa är faktiskt asnice.
Grinning
 
4. Livet blir roligare om en inte måste anpassa sig till någon annan i allt en gör.
 
5. En fest blir bättre om en pratar med människor istället för att sitta och hångla i ett hörn hela kvällen.
 
6. Om du tänkt på en person du saknar dagligen i två år, ta kontakt med personen.
 
7. En crush behöver inte leda någon vart eller vara besvarad, den kan vara mysig ändå.
Peter Dance Lalala
 
8. Det där med att slippa planera allt hela tiden... alltså... det är JÄTTESKÖNT.
 
9. Det är okej att känna sig utanför när folk pratar om sina partners. Det är även okej att överdriva sin ensamhet i retoriskt syfte.
 
10. Min eventuella nästa partner måste jag vara jättekär i, inte bara gilla lite grann.
 
11. Någon som älskar en kommer inte att backa för att en visar sitt sanna jag.

Kommentera

Publiceras ej